الرئيسيةالبوابةس .و .جبحـثالأعضاءالمجموعاتالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 لو ربنا فك عقدتك واتخطبتي

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
هيكل
عضو فعال
عضو فعال
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 383
العمر : 108
المزاج : مش فاضى علشان اعرف
المهنه :
الهوايه :
تاريخ التسجيل : 12/06/2008

مُساهمةموضوع: لو ربنا فك عقدتك واتخطبتي   الأربعاء سبتمبر 17, 2008 3:17 am

آنستي العزيزة.. لو ربنا فك عقدتك.. واتخطبتي.. فإليك نصائحي حتى تأخذي بخطيبك من مركب الخطوبة إلِّي محدش عارف هاترسى على إيه.. إلى مثوااااه الأخير في قفص النسانيس.. قصدي قفص الزوجية السعيد..


أجمل ما في الخطوبة العزومات الرومانسية .. على أحلى محلات أكل ف البلد.. واللي عمرك مانتي شايفاها بعد الجواز.. المهم نصائحي لك عند أي عزومة مع ختيبك.. قلنا رقَّه ....


1- الأول لازم تعرفي إن الشوكة والسكينة بيتمسكوا من إيديهم من الطرف يعني مش م الوسط ولا م البوز زي الخنجر ولا من فوق طبعًااا


2- العيش أوعي تفضحينا وتقطعيه بسنانك.. ولا الرغيف نصين بأيدك وكل نص لقمة وتحشري.. أوعي.. العيش بيتقطع بالسكينة ف الطبق.. وبعدين تاخدي لقمة.. لقمة.. بالعافية.. قال يعني نفسك مسدودة.. اضغطي على أعصابك جدااا وبعدين لما تروَّحي.. إبقي حِفِّي زي مانتِ عايزه... .


3- الشوووربة.. أبوس كعب رجلك.. بند الشوربة ده مهم جدًاااا.. الشوربة تتشرب من غير صوت خالص. . ومن غير ماتقعدي تنفخي فيها.. زي القهوجي اللي بينفخ ف الحجر للزبون.. وطبعًاااااا عايزك تنسى تمامًا.. السلطانية اللي بتقيميها على بقك ف البيت.. وتدلدقي على روحك.. بالمعلقه وبدون صوت.. سخنة ولعة برضه بدون صوت.. وتسيبي تلت الطبق ع الأقل.. مش تميليه.. عشان تلهطيها لآخر نقطة.....


4- الرز طبعاً .. بيتاكل بالشوكة.. أوعي إيدك تتمد ع المعلقة. . وتغرفي من طبق الرز وتعبي.. إوعي.. الرز بالشوكة.. وكأنك بتبوسيه مش بتاكليه..


5- المكرونة.. الاسباكتي.. برضه بالشوكة.. تتلف على طرف الشوكة.. لحد ما تخلص وبعدين تحطيها ف بؤك من سكات.. مش تشفطي المكرونة عود عود..

6- السمك.. مشكلة.. شوفي.. بتفصلي اللحم عن الشوك.. إزاي..؟؟ تقطعي اللحم من النص.. بالطول وبعدين تفردي اللحم ع الجانبين ولما تخلصي ناحية.. متقلبيش السمكة.. بلاش فلح.. شيلي السلسلة بالشوكة والسكينة وحطيها ف جنب الطبق وكملي أكل النص التاني.. وبدل الفيلم الهندي ده.. نصيحة.. ماتكليش السمك خالص.. قولي مابحبش السمك وخلصي نفسك..


7- الجمبري.. -إذا كنتي عارفاه-.. أول ماطبق الجمبري ينزل.. بصيله بقرف واحتقار شديدين.. آل يعني زهقانة من كتر أكل الجمبري الجامبو ف بيت ببااااا.. وأتنهدي جامد وقولي.. برضه..؟؟؟ وتروحي قاطعة راس الجمبريياية.. بالشوكة.. أنا ف عرضك إنسي المصمصة دلوقت..


8- البطاطس سواء مسلوقة أو محمرة.. أوعي تهرسيها وتدبيها ع الرز وتدي ...لا..لآ...لآ...بالشوكة حتة حتة وإنت زي ما تكوني هاتعيطي من كتر ما البطاطس صعبانة عليكي..

9- الفاكهة.. لو الفاكهة فيها بذر.. طلعيه من بؤك بالراحة وحطيه ف إيدك وهي مقفولة.. وبعدين ف طفاية السجاير اللي ع الترابيزه.. أوعي ياحبيبتي من نظام التفتفة للبذر.. إنسي....

10- ولما تخلصي أكل تحطي إيدك على بطنك.. -اللي عصافيرها بتصوصو من العينات اللي كلتيها-.. وتقولي له مش ممكن.. أنا عمري ما اتفجعت كدة.. أنا أودامي أسبوع.. هابطل أكل فيه.....

وبعدين تمسكي الفوطة اللي دايمًا موجودة ع التربيزة من غير لازمة.. وتبوسيها.. آل يعني بتمسحي بؤك..

وبعدين تستأذني منه لدخول التوليت لإصلاح ماكياجك.. وتخشي التواليت وتطلعي من شنطة إيديك.. لفة الفول والطعمية اللي جايباها معاكي.. وبالهنا والشفااااااااااااا

_________________
لكل كلمة أذن .. لعل اذنك ليست لكلماتي ... فلاتتهمني بالغموض


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
mera
عضو ذهبى
عضو ذهبى
avatar

انثى
عدد الرسائل : 533
العمر : 26
المزاج : ربنا يعدلهاااا
اعلام الدول :
المهنه :
الهوايه :
تاريخ التسجيل : 17/06/2008

مُساهمةموضوع: رد: لو ربنا فك عقدتك واتخطبتي   الأربعاء سبتمبر 17, 2008 5:48 am

هههههههههههههههههههههههههههههههههههه بلاها جوازه وعلى ايه التقفيله السودا دى منا باكل فى بتنا برحتى

ايه ياعمور انت بتعقدنا من الجواز ولا ايه خلاص ادينى اعده فى اربزكو بلا جواز بلا حرقه دم
لالالالالالا بس سيبك انت موضوع جاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااامد اخر حاجه ايوه كده ارجعلنا بمواضيغك الجامده دى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
ايمي
عضو ملكى
عضو ملكى
avatar

انثى
عدد الرسائل : 744
العمر : 106
المزاج : الحمدلله كويس
اعلام الدول :
المهنه :
تاريخ التسجيل : 01/07/2008

مُساهمةموضوع: رد: لو ربنا فك عقدتك واتخطبتي   الأربعاء سبتمبر 17, 2008 9:23 am


بقي كدااااااا يا عمرو انت رجعت تعلن الحرب علينا تاني ولا ايه
بس علي فكرة احنا البنات اخر دلع واخر شياكة ونشرف في اي مكان نروحه قول للشباب الكلام دا
دا احنا ملوك الاناقة والاتيكيت

لا بس بجد موضوع جامد واخيرا رجعتلنا تاني رغم انك راجع بموضوع تقيل اوي بس زي العسل



_________________
[url]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
salma
عضو ماسى
عضو ماسى
avatar

انثى
عدد الرسائل : 425
العمر : 27
تاريخ التسجيل : 08/09/2008

مُساهمةموضوع: رد: لو ربنا فك عقدتك واتخطبتي   الأربعاء سبتمبر 17, 2008 2:53 pm


واااااااااااااااااااااااااااااااااو

موضوع روعه يا عموووووووووووووووور

رغم انك مشحورنا خاااااااااااااااااااااااااالص

بس ادينا اخدنا معلوه منك بتاعة الفول والطعميه دي

علشان نعمل حسابنا لما ربنا يفك عقدتنا ونتخطب زي ما قلت

متعرفش بتاع فول وطعميه حلو علشان ابقي اشتري منه ؟
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Admin أسيرة الحب
مدير المنتدى
مدير المنتدى
avatar

انثى
عدد الرسائل : 641
العمر : 31
المزاج : بحلااااااات
اعلام الدول :
المهنه :
الهوايه :
تاريخ التسجيل : 11/06/2008

مُساهمةموضوع: رد: لو ربنا فك عقدتك واتخطبتي   الأربعاء سبتمبر 17, 2008 5:29 pm

ايييييييه ياعمرو ده حد قالك اننا مدخلناش مطاعم قبل

كده وبعدين هو يطول اصلا ده كفاية انو خطب وحدة
فينا ده ينطبق عليه المثل الى بيقول ده قصر ديل يازعر
وبعدين قال يعنى الولاد هما الى زووق ازى فى الاكل
دنتو بتلهفو الساندويتش فى قطمة ولا منظركو وانتو منطورين على القهاوى
سوووووو باااااااد يامان Mad Mad والشيشة فى بقكو تقول لسه متفطمتوش
وبعدين انا اكل براحتى وزى منا عيزة والى مش عجبوة يطلع برة
وبعدين يعنى اكل كده فى الخطوبة وبعد الجواز يقولى انى ضحكت عليه
لا هو يشربها من الاول استحمل استحمل
والجمبرىىىىى يابنى ميتكلش غير بالايد تفصص وتاكل برواقة وبمزاج
شغل الفشخرة الكدابة ده ميشبعش مبقاش دفعه فى طبق الجمرى قد كده وفى الاخر
اتفرج عليه ده غير ان ديه حاجة ميتشبعش منها حتى لو كنت باكلو كل يوم
ومتخفش مش بعمل صوت وانا بشرب الشربة لانو الصوت فى الاكل بينرفزنى مع ان الولاد هما الى بيعملو الصوت
ولو الشربة سخنةةة حنفوخخخ انشالله حتى يطير هو امال اتلسع انا Very Happy الشغل ده مينفعش معايا ليه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://mayoy.banouta.net
هيكل
عضو فعال
عضو فعال
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 383
العمر : 108
المزاج : مش فاضى علشان اعرف
المهنه :
الهوايه :
تاريخ التسجيل : 12/06/2008

مُساهمةموضوع: رد: لو ربنا فك عقدتك واتخطبتي   الخميس سبتمبر 18, 2008 9:57 am

سهم الحب
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
ماشى ياست مى عاملالى فيهاااااااااااااااااااااااااااااا عاينه 10 عرسان اما نشوف بكره نقعد جمب الحيطه

_________________
لكل كلمة أذن .. لعل اذنك ليست لكلماتي ... فلاتتهمني بالغموض


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
شعاع امل
عضو ملكى
عضو ملكى
avatar

انثى
عدد الرسائل : 773
المزاج : عادي
اعلام الدول :
المزاج :
المهنه :
الهوايه :
تاريخ التسجيل : 01/07/2008

مُساهمةموضوع: رد: لو ربنا فك عقدتك واتخطبتي   الثلاثاء سبتمبر 23, 2008 5:53 am


ايه يا عمورة المواضيع النااااااااااار دي
بجد موضوع رائع
بصراحة كل حاجة كتبتها صح و صح الصح كمان
يعني فيه بنات كتيييييير بتبقى كدا
تعمل نفسها ايه اكلتها زى العصفورة
و بس اول ما خطيبها يتحرك من ادامها
تجري على المطبخ و تنزل كانها ما شافتش الاكل من سنة
يا عم دي بنات تفضح
شكرا يا عمرو على الموضوع الرائع
و ننتظر منك المزيد
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
محمد جمال
عضو نشيط
عضو نشيط
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 244
العمر : 31
المهنه :
الهوايه :
الاوسمه :
تاريخ التسجيل : 28/08/2008

مُساهمةموضوع: رد: لو ربنا فك عقدتك واتخطبتي   الخميس سبتمبر 25, 2008 5:47 pm

ايه الموضوع جامدا ده بس سيبك


بس بنت اول ما تتخطيب بتكون احلى من اول بمية مرة من قبل الخطوبة اما بنسبة المطاعم بتكون اخر شياكة وهى بتاكل زى تخدت راحتها وتاكل براحة وهما كدة كدة فى المطاعم كل يوم اما مع اهالها او مع اصدقائها فى جامعة وبنت مش تاكل خلص لما تقلب السماء على الارض .
وهما اخر شياكة والاناقة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://mayoy.banouta.net
 
لو ربنا فك عقدتك واتخطبتي
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
mayoya sport :: المنتدى العام :: منتدى الحوار العام-
انتقل الى: